Download

Norton_360_v6

Norton 360

Voraussetzungen: 
Hardware:
  1. 300-MHz (or higher) processor for Windows XP; 1-GHz for Windows Vista or Windows 7
  2. 256 MB or more RAM; 512 MB recommended
  3. 300 MB available hard-disk space

Software:
  1. Windows XP Home, Professional, Media Center with SP2 or later (32-bit); Windows Vista Starter, Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate with SP1 or later (32-bit or 64-bit); Windows 7 Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate (32-bit or 64-bit)
Other:
  1. The capacity to download about 120 MB of data
  2. For phishing protection — Internet Explorer 6.0 or higher (32-bit only); Firefox 3.0 or higher (32-bit only); Google Chrome 10.0 or higher
  3. For antispam — Outlook 2002 or later; Outlook Express 6.0 or later; Windows Mail (spam filtering only)
  4. For browser vulnerability protection — Internet Explorer 6.0 or higher (32-bit only); Firefox 3.0 or higher (32-bit only)
  5. Email scanning supported for POP3-compatible email clients
Beschreibung: 

Norton 360 protects PCs against the latest online threats and also includes tools for tuning up systems and backing up data, all in a way that minimizes the need for user interaction. It does most of its work in the background while consuming few system resources.

Benefits for Organizations

You can use Norton 360 to add security, backup, and tune-up utilities to your organization's computers in a single product.

Major Capabilities
  1. PC security: detection and removal of viruses and spyware; prevention of unauthorized incoming and outgoing traffic through a two-way firewall
  2. Identity protection: protection of user names and passwords; phishing protection; parental controls management; e-commerce website authentication
  3. Backup: local options to back up and restore data via CDs, DVDs, internal drives, external drives, and other media; 2-GB of secured online backup space
  4. PC tune-up: hard drive defragmentation; cleanup of unneeded files


Licensing

This donation includes a one-year subscription for use of the product, protection updates, and new product features for one computer. The product will cease to function entirely after one year unless the subscription is renewed.

Retail Version


This product is identical to the version sold through the Symantec website and includes the standard support, renewal, and upgrade options available with retail products.

Bitte beachten Sie: Die Verwaltungsgebühr kann für dieses Download – Produkt nicht rückerstattet werden.


Obtaining This Product

When your donation request has been approved, Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits will send a message to your organization email address with instructions for obtaining and activating this product.

Norton_360_v6
pixx.io team

pixx.io team

pixx.io team
Voraussetzungen: 
  • Aktueller Browser (Firefox, Chrome, Internet Explorer)
  • Internetanbindung
Die übersichtliche Oberfläche ermöglicht die komfortable Arbeit mit Ihren Medien. Die Such- und Filterfunktion findet schnell die gewünschte Datei und befreit Sie von endlosen Klickpfaden durch den Server. Die Dateien können Sie einfach in das optimale Format für die jeweilige Zielanwendung konvertieren.
Verwaltungsgebühr: €18,00
LP-002-Laplink-PCmover-Professional.jpg

PCmover Professional

LP-002-Laplink-PCmover-Professional.jpg
Voraussetzungen: 
  • Windows 2008, Windows , Vista, XP, Media Center
  • 200 MB Festplattenspeicher
Beschreibung: 

Mühelose Computermigration

Im Vergleich zu anderen Editionen lässt Sie PCmover Professional Programme, Einstellungen und Dateien mit der Option übertragen, die gewünschten Daten sowie die Benutzerprofile auszuwählen. PCmover Professional kann sogar Domänenbenutzer migrieren und ist auch mit älteren Computerbetriebssystemen kompatibel, selbst mit sehr alten wie z.B. Windows 95, 98 und Me. Wenn Sie nach der komplettesten und gleichzeitig nach einer mühelosen Lösung zur Migration von Programmen, Dateien und Einstellungen suchen, dann ist PCmover Professional die Antwort.

Schlüsselfunktionen

Verwaltungsgebühr: €5,00

ArcGIS 10.2.2 for Desktop Advanced

Voraussetzungen: 
Die Systemvoraussetzungen für  ArcGIS 10.2.2 for Desktop Advanced finden Sie hier (ausschließlich in englischer Sprache verfügbar):
http://www.esri.com/software/arcgis/arcgis-for-desktop/system-requirements
Bitte beachten Sie, dass ArcGIS for Desktop grundsätzlich nicht auf einem Mac-Betriebssystem von Apple läuft und auch nicht für dieses lizensiert ist
Einschränkung: 

Als Spende erhältlich ist das aktuelle Release ArcGIS 10.2.2 for Desktop Advanced (Single or Concurrent Use). 

Sprache:

Dieses Produkt ist bis auf weiteres ausschließlich in englischer Sprache verfügbar.

Sobald weitere Sprachen zur Verfügung stehen, können Sie diese im Download-Bereich von MyEsri (vormals Esri Customer Care Portal) selbst auswählen.

Produktmerkmale: 
ArcGIS 10.2.2 for Desktop Advanced  (Single or Concurrent Use)
Englische Sprachversion*
Die Single Use Lizenz erlaubt eine Autorisierung nur auf einem Arbeitsplatz.
Die Concurrent Lizenz kann von verschiedenen Nutzern genutzt werden; allerdings nicht zeitgleich. Wenn also ein Nutzer mit der Lizenz arbeitet ist sie für die anderen User gesperrt.
Sie können bei der Bestellung auswählen, ob Sie eine Single Use oder Concurrent Use Lizenz erhalten möchten. Die Lizenz wird dann in MyEsri (vormals Customer Care Portal) von Esri Inc. bereit gestellt.
Bitte beachten Sie:
Nach der Bestellung kann die Lizenzart nicht mehr geändert werden.

Lizenzart:

Jahreslizenz

Verfügbare Extensions:

ArcGIS 10.2.2 for Desktop Advanced enthält folgende Desktop Extensions:
  1. ArcGIS 3D Analyst
  2. ArcGIS Data Interoperability
  3. ArcGIS Geostatistical Analyst
  4. ArcGIS Network Analyst
  5. ArcGIS Publisher
  6. ArcGIS Schematics
  7. ArcGIS Spatial Analyst
  8. ArcGIS Tracking Analyst

Nähere Informationen zu den einzelnen Extensions erhalten Sie hier:
http://www.esri.com/software/arcgis/arcgis-for-desktop/extensions

Kostenlose Testversion:

Eine 60-tägige kostenlose Testversion des neuen Release können Sie sich hier herunterladen:
http://www.esri.com/software/arcgis/arcgis-for-desktop/free-trial


*das Produkt wird in Kürze auch in weiteren Sprachen verfügbar sei

Ein Geo-Informationssystem (GIS) ist ein rechnergestütztes System, mit dem räumliche Daten erstellt, analysiert und dargestellt werden können. Typischerweise werden Geo-Informationssysteme verwendet, um Karten zu erstellen, die Bevölkerungscharakteristika, Infrastruktur oder die geografischen Beziehungen von Variablen (z. B. Wildtier-Lebensräume in einem Umkreis von 20 km einer Wasserstelle) einer Region darstellen. Wechselbeziehungen zu erkennen und daraus neue Muster zu identifizieren kann Organisationen die Entscheidungsfindung und Problemlösung erleichtern.

Verwaltungsgebühr: €200,00
InLoox_Personal.jpg

InLoox PM Personal

InLoox_Personal.jpg
Voraussetzungen: 
1. Microsoft Outlook® 2010 (32 & 64-Bit), 2007, 2003
2. Microsoft Windows 7® (32 & 64-Bit), Windows Vista® (32 & 64-Bit), Windows XP® (32 & 64-Bit)

Aktuelle Servicepacks für Windows und Office werden empfohlen.

InLoox PM Personal erlaubt den Einsatz von InLoox PM für Microsoft Outlook auf einem einzelnen Computer ohne gemeinsame Projektdatenbank für Arbeitsgruppen. Die Software ist direkt in Microsoft Outlook integriert und erleichtert ein kombiniertes Management von Projekten, Dokumenten, Ressourcen, Mind Maps und Budgets.

Verwaltungsgebühr: €25,00
Enterprise Server.thumbnail.png

InLoox PM Enterprise Server

Enterprise Server.thumbnail.png
Voraussetzungen: 

Beschreibung

InLoox PM Enterprise Server erlaubt den Netzwerkbetrieb einer beliebigen Anzahl und Art von InLoox User-Lizenzen. Dieses Produkt erlaubt den Einsatz einer gemeinsamen Projektdatenbank für Arbeitsgruppen mittels Microsoft Outlook und Internet-Browsern.

Weitere Informationen erhalten Sie auf der InLoox Webseite.

 

InLoox PM Personal 7

  1. Microsoft Outlook® 2010 (32 & 64-Bit), 2007, 2003
  2. Microsoft Windows 7® (32 & 64-Bit), Windows Vista® (32 & 64-Bit), Windows XP® (32 & 64-Bit)

Aktuelle Servicepacks für Windows und Office werden empfohlen.

 

Zusätzliche Anforderungen für InLoox PM Workgroup 7 und InLoox PM Enterprise 7

Eines der folgenden Datenbankmanagementsysteme:

  1. Microsoft SQL Server® (alle Versionen und Editionen von SQL Server 2005 und 2008)
  2. Oracle® (Versionen 11g, 10g, 9i, 8i, 8.0, einschließlich der Personal, Express und x64 Editionen)
  3. MySQL® (Versionen 5.0 oder höher)

Optional: Microsoft Windows Server als Domänencontroller (Windows NT 4.0, Windows Server 2000, 2003 oder 2008)

Optional: Microsoft Exchange Server® (2010, 2007, 2003, 2000, 5.5)

InLoox PM Workgroup und Enterprise Server lassen sich in der Regel auf einem gehosteten Serversystem betreiben, welches die Systemanforderungen erfüllt. Eine Dienstinstallation ist nicht notwendig.

 

Zusätzliche Anforderungen für InLoox PM 7 Web App

Bereitstellendes Betriebssystem:

  1. Windows Server 2008 oder höher (Internet Information Services ab Version 7.0)
  2. .Net Framework 4.0
  3. Optional: Microsoft Exchange Server (2010 oder 2007 SP 1)

Client:

Folgende Browser werden unterstützt:

  1. Internet Explorer 8 und 9
  2. Mozilla Firefox 9 und höher
  3. Safari 5 und höher
  4. Google Chrome 15 und höher

In Verbindung mit InLoox now! werden eine bestehende Verbindung zum Internet sowie ein kompatibler Browser benötigt.

 

Passende Lizenzen:

  1. InLoox PM Web User
  2. InLoox PM Outlook User-Lizenzen
  3. InLoox PM Outlook Maschinenlizenzen
Beschreibung: 

InLoox PM Enterprise Server erlaubt den Netzwerkbetrieb einer beliebigen Anzahl und Art von InLoox User-Lizenzen. Dieses Produkt erlaubt den Einsatz einer gemeinsamen Projektdatenbank für Arbeitsgruppen mittels Microsoft Outlook und Internet-Browsern. Weitere Informationen erhalten Sie auf der InLoox Webseite.

InLoox PM Enterprise Server erlaubt den Netzwerkbetrieb einer beliebigen Anzahl und Art von InLoox User-Lizenzen. Dieses Produkt erlaubt den Einsatz einer gemeinsamen Projektdatenbank für Arbeitsgruppen mittels Microsoft Outlook und Internet-Browsern.

Weitere Informationen erhalten Sie auf der InLoox Webseite.
Verwaltungsgebühr: €88,00
Web User.png

InLoox PM Web User

Web User.png
Voraussetzungen: 

Eine InLoox PM Web User-Lizenz ermöglicht es einem Anwender über einen Internet-Browser auf InLoox PM Enterprise Server zuzugreifen.

Weitere Informationen erhalten Sie auf der InLoox Webseite für Web App.

 

InLoox PM Personal 7

  1. Microsoft Outlook® 2010 (32 & 64-Bit), 2007, 2003
  2. Microsoft Windows 7® (32 & 64-Bit), Windows Vista® (32 & 64-Bit), Windows XP® (32 & 64-Bit)

Aktuelle Servicepacks für Windows und Office werden empfohlen.

 

Zusätzliche Anforderungen für InLoox PM Workgroup 7 und InLoox PM Enterprise 7

Eines der folgenden Datenbankmanagementsysteme:

  1. Microsoft SQL Server® (alle Versionen und Editionen von SQL Server 2005 und 2008)
  2. Oracle® (Versionen 11g, 10g, 9i, 8i, 8.0, einschließlich der Personal, Express und x64 Editionen)
  3. MySQL® (Versionen 5.0 oder höher)

Optional: Microsoft Windows Server als Domänencontroller (Windows NT 4.0, Windows Server 2000, 2003 oder 2008)

Optional: Microsoft Exchange Server® (2010, 2007, 2003, 2000, 5.5)

InLoox PM Workgroup und Enterprise Server lassen sich in der Regel auf einem gehosteten Serversystem betreiben, welches die Systemanforderungen erfüllt. Eine Dienstinstallation ist nicht notwendig.

 

Zusätzliche Anforderungen für InLoox PM 7 Web App

Bereitstellendes Betriebssystem:

  1. Windows Server 2008 oder höher (Internet Information Services ab Version 7.0)
  2. .Net Framework 4.0
  3. Optional: Microsoft Exchange Server (2010 oder 2007 SP 1)

Client:

Folgende Browser werden unterstützt:

  1. Internet Explorer 8 und 9
  2. Mozilla Firefox 9 und höher
  3. Safari 5 und höher
  4. Google Chrome 15 und höher

In Verbindung mit InLoox now! werden eine bestehende Verbindung zum Internet sowie ein kompatibler Browser benötigt.

Eine InLoox PM Web User-Lizenz ermöglicht es einem Anwender über einen Internet-Browser auf InLoox PM Enterprise Server zuzugreifen.

Weitere Informationen erhalten Sie auf der InLoox Webseite für Web App.

Verwaltungsgebühr: €15,00
Backup Exec System Recovery Server Edition.jpg

Symantec System Recovery 2011

Voraussetzungen: 
Requirements:

Hardware:
  1. 233-MHz (or higher) processor, as required by the operating system
    1. Memory requirements for key components:
    2. System Recovery Agent: 512 MB RAM
    3. System Recovery user interface and Recovery Point Browser: 512 MB RAM
    4. Symantec Recovery Disk: 1 GB or more RAM (dedicated)
    5. System Recovery LightsOut Restore feature: 1 GB
  2. Hard-disk space requirements:
    1. 430 MB available hard-disk space
    2. Microsoft .NET Framework 2.0: 280 MB for 32-bit computers; 610 MB for 64-bit computers
    3. Recovery points: Sufficient hard-disk space on a local hard disk or network server for storing recovery points
    4. System Recovery LightsOut Restore feature: 2 GB
  3. CD or DVD drive:
    1. The drive can be any speed, but it must be bootable from the BIOS in order to boot the Symantec System Recovery Disk CD-ROM. Symantec System Recovery uses Gear Software technology. To verify that your CD or DVD writer is compatible, visit http://www.gearsoftware.com/support/recorders/index.cfm. You can look up information about your writer if you know the name of the manufacturer and model number.

Software:
  1. Windows Server 2008 R2; Windows Server 2008 with SP1; Windows Server 2003; Windows Small Business Server 2003/2008/2011; Windows Essential Business Server 2008; Windows 7; Windows Vista Ultimate, Business, Enterprise; Windows XP Professional, Home, Media Center with SP2
  2. .NET Framework 2.0 (If .NET Framework is not already installed, you will be prompted to install it once Symantec System Recovery is installed and your computer is rebooted.)
  3. Internet Explorer 6.0 or later
  4. For granular Exchange recovery — Microsoft Outlook 2003/2007/2010

Virtual platforms supported for converted recovery points:
  1. VMware ESXi 3.5/4.0/4.1
  2. VMware ESX 3.0/3.5/4.0/4.1
  3. VMware Server 1.0 and 2.0
  4. VMware Workstation 4/5/6/6.5
  5. Microsoft Hyper-V 1.0/2.0
  6. Microsoft Virtual Server 2005 R2 and later
  7. Citrix XenServer 5.5/5.6
Produktmerkmale: 
Anmerkung: Das Produkt hieß früher: Backup Exec System Recovery Server Edition
Beschreibung: 
Description: Symantec System Recovery 2011 is a backup and recovery solution that uses disk imaging technology to protect servers. It takes snapshots of entire hard disks that can be saved to almost any type of storage media or converted to virtual disks. When recovery is needed, these snapshots (called recovery points) can be restored to either the same hardware configuration or a different hardware setup.

Benefits for Organizations

Regular backups can protect your organization against a data-loss catastrophe. With Symantec System Recovery, you can restore an entire system or individual files and folders if a disaster renders servers inoperable.

Major Capabilities

  1. You can create recovery points as needed or scheduled to be created automatically.
  2. If only certain files need to be recovered, you can browse the recovery point to restore individual files, Exchange messages, and SharePoint documents.
  3. System Recovery supports secondary backup locations, which are often essential when primary on-site backups are inaccessible or unrecoverable.

Free Management Console

The System Recovery Management Solution is free for any organization with a valid Symantec System Recovery license. It provides a centralized management console for organizations administering System Recovery on multiple computers distributed across one or more locations. Symantec recommends it for managing 20 or more servers. It must be installed on a computer running Windows Server.

Comparison with Similar Products

Symantec System Recovery is one of a family of Symantec enterprise-level backup applications. For a comparison of the applications offered through Stifter-helfen.de – IT for Nonprofits, see the Guide to Symantec Recovery and Backup Products.

Only One License Needed

One Symantec System Recovery license allows an organization back up any number of devices. Only one license is required per organization.

NFR Version

The version of this product available through Stifter-helfen.de – IT for Nonprofits is the Not for Resale (NFR) version. NFR products cannot be upgraded to new releases. Organizations seeking new releases should request new donations through Stifter-helfen.de – IT for Nonprofits. In addition, NFR products do not include telephone assistance with product issues or add-ons. However, free online technical support is available at Symantec's website through its knowledge bases and discussion forums.

Choose Carefully


The administrative fee for this online product is not refundable.

Obtaining This Product

Expect two emails. When your donation request has been approved, Stifter-helfen.de – IT for Nonprofits will send a message to your organization email address with preliminary information about obtaining this product. Shortly after, the donor partner will send an email with information needed to complete the installation or activation.


 


Backup Exec System Recovery Server Edition.jpg
Symantec_Backup_Exec_2012

Backup Exec 2012

Voraussetzungen: 
Note: Backup Exec system requirements can vary according to such factors as system configuration and options in use. Much more detailed PDF lists of compatible hardware and software are available on the Symantec website. In addition, Symantec's Backup Exec page addresses some very specific installation scenarios.

Hardware:

  1. Intel Pentium, Xeon, AMD, or compatible processor
  2. 512 MB or more RAM above the operating system's requirements; 2 GB recommended
  3. 1.44 GB available hard-disk space (typical installation)
  4. Storage: storage media drives; robotic libraries; removable storage devices; nonremovable hard drives

Software:

  1. The Backup Exec Server runs on the following operating systems:
    1. Windows Essential Business Server 2008 Standard, Premium
    2. Windows Server 2003/2003 R2 Standard, Enterprise, Datacenter, Web, Storage
    3. Windows Server 2008 Standard, Enterprise, Datacenter, Web, Foundation, Storage
    4. Windows Server 2008 R2 Standard, Standard with Hyper-V, Enterprise, Enterprise with Hyper-V, Datacenter, Datacenter with Hyper-V, Web, Foundation, Storage
    5. Windows Small Business Server 2003/2003 R2 Standard, Premium
    6. Windows Small Business Server 2008 Standard, Premium
    7. Windows Small Business Server 2011 Essentials, Standard, Premium Add-on
    8. Windows Unified Data Storage Server 2003 Enterprise
  2. SQL Server 2005 or SQL Server Express 2005 with Service Pack 4 or later is required on all operating systems (the process of upgrading Backup Exec from an installation with Service Pack 2 automatically installs SQL Server Service Pack 4)


Beschreibung: 

Backup Exec 2012 provides continuous disk-based, tape-based, and virtual-machine-based data protection. It can protect a single server, multiple servers, application servers, a storage area network, desktop and notebook computers, and virtual environments. Backup Exec provides an intuitive interface and wizards to simplify installation, setup, backup, recovery, media management, disaster preparation, cluster installation, and agent configuration.  The 2012 release includes a redesigned administration console and improvements to virtualization, recovery, and storage configuration.


Benefits for Organizations

Regular backups can protect your organization against a data-loss catastrophe. With Backup Exec, you can back up data from multiple sources in a centralized interface.

Agents and Options

Agents and options extend platform and feature support for Backup Exec environments. An unlimited number of these agents can be used within a network, allowing for multiple instances of agents to protect several servers. The version of Backup Exec available through Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits includes all of the available agents and options. For a complete list, see Backup Exec agents and options.

Comparison with Similar Products

This product is one of a family of Symantec enterprise-level backup applications. For a comparison of the applications offered through Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits, see the Guide to Symantec Recovery and Backup Products.

Only One License Needed

One Backup Exec license allows the Backup Exec Media Server to back up any number of devices. Only one license is required per organization.

NFR Version

The version of this product available through Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits is the Not for Resale (NFR) version. NFR products cannot be upgraded to new releases. Organizations seeking new releases should request new donations through Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits. In addition, NFR products do not include telephone assistance with product issues or add-ons. However, free online technical support is available at Symantec's website through its knowledge bases and discussion forums.

Bitte beachten Sie: Aus der Backup Exec Familie kann immer nur jeweils eine Lizenz pro Produkt und Fiskaljahr beantragt werden. Umtausch und Rückerstattung dieses Produktes sind nicht möglich!


Obtaining This Product

Expect two emails. When your donation request has been approved, Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits will send a message to your organization email address with preliminary information about obtaining this product. Shortly after, the donor partner will send an email with information needed to complete the installation or activation.

Symantec_Backup_Exec_2012
Norton Internet Security 2010.gif

Norton Internet Security 4.0 for Macintosh

Voraussetzungen: 


Hardware:

  1. PowerPC or Intel Core processor
  2. 512 MB RAM
  3. 250 MB available hard-disk space; 500 MB recommended
  4. CD or DVD drive


Software:

  1. Mac OS X v10.4.11 – v10.6.8; not compatible with v10.7
  2. Internet connection for LiveUpdate
  3. Compatible instant messaging clients for Norton Confidential data filtering include:
    1. iChat 4.x
    2. Microsoft Messenger 7.0.1 for Mac
    3. Yahoo! Instant Messenger 3.0 for Mac
    4. AIM for Mac Beta 2
Other:
  1. The capacity to download about 105 MB of data

Produktmerkmale: 
  1. Norton DeepSight Community blocks attackers that have been reported by Symantec users worldwide. Norton DeepSight automatically contacts Symantec to get an updated list of attackers.
  2. Vulnerability Protection guards against application and operating system security holes.
  3. Individual files can be locked, preventing them from being opened or deleted, whether deliberately by hackers or inadvertently.
  4. LiveUpdate automatically downloads and installs the latest product and security updates.
  5. Location Awareness automatically adjusts settings when a notebook computer connects to a new network.
Beschreibung: 

Norton Internet Security 4 is a suite of three applications designed to protect against security threats that can harm a Macintosh computer.

  1. Norton AntiVirus continuously detects, removes, and blocks spyware, viruses, and other security risks. It also scans and cleans attachments exchanged through email or instant messaging (IM).
  2. Norton Confidential protects passwords and other personal information, allowing the user to bank, shop, and do business online without threat of identity theft.
  3. Norton Firewall protects against unwanted network connections from other computers. It can also be set to block particular applications from communicating out to the Internet or to allow them to do so.

Not Compatible with Mac OS v10.7!
This product is not compatible with Mac OS v10.7 (Lion), though there may be some limited functionality.

The donation includes one year of virus protection and scanning engine updates.

This product is identical to the version sold through the Symantec website and includes the standard support, renewal, and upgrade options available with retail products.

This product is identical to the version sold through the Symantec website and includes the standard support, renewal, and upgrade options available with retail products.

Choose Carefully: The administrative fee for this downloaded product is not refundable.

Downloading the Norton Internet Security Installation File: When your donation request has been approved, Stifter-helfen.de - IT for Nonprofits will send an email to your organization email address containing download instructions. The download size is about 105 MB.

Norton Internet Security 2010.gif
Inhalt abgleichen